Partnerek

kaposfest_logo01.jpg


zene_hu_logo_nagy.jpg


zene_hu_logo_nagy.jpg


zene_hu_logo_nagy.jpg

Friss topikok

  • lászlóági: @Dolcimelo: bizony anno én is így kezdtem tanulni, de azutn ennek véget vetettek bizonyos okok! (2020.06.21. 15:27) ZAK vs KONZI
  • holdbélicsónakos: Kedves Gyuri! Most már én is félek... TŐLED. Üdv! Papp Máté volt művész-ember munkatárs (2014.03.28. 22:45) Most már én is félek
  • Digitmokus: Az uncsim kislánya, akinek ugye meg volt engedve hogy nézze az XFaktort, odáig volt ezért a csajér... (2014.01.06. 11:13) Pornós Krasznai
  • Barna Páli: Üdv! Szeretnék valamit kérdezni. Szerintem ha az A hang 432 Hz, akkor annak az oktávja 216 Hz, és ... (2013.12.27. 23:23) 432
  • dittacsello: Kedves Gyuri! Jó, hogy leírtad ezeket. Ha meg is valósulna az 50 kiváló tanár alkalmazása, mi lesz... (2013.12.20. 20:37) Merre tovább Zeneakadémia?

Bolyki Gyuri írása 

Az van, hogy a Magyar állam fenntart egy szervezetet, melynek tagjai a legveszélyesebb ügyekben kell, hogy intézkedjenek. Az itt szolgálók naponta gyakorolnak, edzenek, igyekeznek olyan formában tartani magukat, hogy ha - ne adja Isten - bevetésre van szükség, képesek legyenek helyt állni.

Történt, hogy sikerült kinyomozni, hol bujkál egy veszélyes bűnöző. Sikerült kifigyelni, mikor száll taxiba, sikerült úgy ráállni több autóval, hogy nem vette észre, majd sikerült lekapcsolni a bűnözőt.

Az akció végén, sajnos, az egyik TEK-es - akinek feladata csőre töltött fegyverrel akció közben a helyszín biztosítása - óvatlanul bánt a fegyverrel, ami véletlenül elsült, megsebesítve egy autóban ülő TEK-es kollégát.

Ennyi a történet.

Aztán elindult az internetes hozzászólás-cunami.

Azon túl, hogy a patásorbán az oka mindennek, sok-sok fotelhős jól megmondja a tutit.

Röhögnek az „egymást kiírtó TEK-eseken”. Nagyon vicces, de vajon tudják, mit jelent egy ilyen akció? Tudják, milyen érzés megállítani úgy egy autót, hogy abból tüzet nyithat rájuk a bűnöző polgártárs? Tudják, milyen érzés biztosítani egy ilyen akciót - hiszen nem lehet tudni, kíséri-e bűnöző polgártársat egy testőr-csapat? Csőre töltött fegyverrel kell dulakodni, és a lehető leggyorsabban elérni, hogy ha akar, se tudjon lőni a bűnöző polgártárs. És, ha a fegyver előkerül, a TEK-es ujja mindig az elsütő billentyűn van. Ugyanis nem véletlenül került elő a fegyver...

Tudom én, hogy egy tanár, egy mérnök vagy egy vállalkozó sokkal faszább csávó a TEK-eseknél. Ők nyilván soha nem is hibáznak, úgyhogy bátran lehet röhögni, amikor valakit haslövés ér egy bűnöző elfogása közben. Azért, mert a kolléga hibázott, vagy, mert nem tudott parancsolni az elsütő billentyűn lévő ujjának. Mert esetleg nem volt száz százalékos az idegrendszere. Mert pl. beteg a felesége. Vagy az édesanyja. Vagy akármi más, ami rendszeresen előfordul mindannyiunk életében. Vagy csak egyszerűen: hibázott.

Kedves röhögve fanyalgó kommentelők!

Többségetek meleg szobában ülve keres jóval többet, mint a TEK-es fiúk. Az életben nem fogtok annyit kockáztatni, mint az érintettek egy ilyen akcióban. Persze, most védekezésképpen elmondjátok, hogy "dehát nekik ez a dolguk", "ezt gyakorolják éjjel nappal", stb.

Igen, ez a dolguk. De azért jó, ha tudja a nagyszájú állampolgár, hogy vannak begyakorolhatatlan dolgok. Ilyen például az élet-halál harc. Ilyen az, amikor nem tudod, rád fog-e lőni a taxiban utazó bűnöző. Ilyen az, amikor fülvédő nélkül elsül melletted egy fegyver, és egy percig nem hallasz semmit. De neked akkor is uralkodni kell az adrenalin fölött, és az életed árán is el kell végezni a feladatot. Hiba nélkül. Mert itt a hiba nem azt jelenti, hogy majd elküldöm a kijavított szerződést mailen, hanem, hogy egy kolléga belehalhat az általad okozott sérülésbe.

A TEK-es is ember! Ugyan olyan ember, mint ti, kommentelők! Csak annyi a különbség, hogy emberként el kell végeznie nem emberhez való feladatokat is. A ti, a mi - mindannyiunk érdekében.

Kívánom, soha nem tudják meg a kedves kommentelők, milyen fegyverrel a kézben dolgozni!

És azt is kívánom, hogy legyen sokkal nagyobb megbecsülése annak, aki csőre töltött fegyverrel megy dolgozni, hogy kiiktassa a kommentelő urak fáradtságos munkával megszerzett javait ellopni készülő bűnözőt.

Szóval, kicsit hátrébb az agyarakkal, kicsit több együttérzést, és néha köszönjük meg, hogy vannak, akik hajlandók az életüket kockáztatni a mi biztonságunkért. 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://muvesz-ember.blog.hu/api/trackback/id/tr835673818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LustaDick 2013.12.03. 18:33:14

A zenéről szóló írásaidat kifejezetten kedvelem és mindig örömmel olvasom, de amikor kikacsintasz számodra is idegen területekre, akkor azért abban kevés köszönet van...

- A TEK kötelékébe tartozókat sem anyagi, sem felszereltség terén nem kell sajnálni egy kicsit sem, meglehetősen komoly források állnak rendelkezésre. Sok fotelhuszár lényegesen kevesebbet keres náluk, de azt hiszem, ez nem lenne lényeges, csak te említetted meg.

- A fegyver fokozottan veszélyes üzem, igen komoly szabályai vannak a használatának. Egyebek között az is, hogy egy akció végén miként helyezzük tokba. Egy biztos: NEM így...

- Nem volt lövés, amelytől az adrenalin az elsütőbillentyűn pihenő ujjat mozgásra késztethette volna, a "páciens" már bilincsben ücsörgött az autóban, amikor az egyetlen, "friendly fire" megtörtént. Egyértelmű szakmai hibaként.

- Mellesleg: aki nem bírja idegekkel, az ne menjen TEKnősnek... (se rendőrnek, se katonának)

- Ha a TEK először ezzel az akcióval futott volna lukra, akkor azt hiszem, kisebb lenne a röhögés. De ez már a sokadik alkalom, amikor látványosat hibáznak.

Szóval BÁRMI ÁRON nem kéne védeni azt, ami védhetetlen. Szakmai hiba az szakmai hiba.
Te meg inkább írj a zenéről, mert abban profi vagy. :)

LD

Művész-Ember 2013.12.03. 19:04:05

@LustaDick:
Nem tudok igazat adni neked.
Lehet, hogy nem volt lövés, de szeretnélek látni egy ilyen akció után téged, vagy bármelyik kommentelőt! Én azt írtam, hogy ezek olyan szituációk, melyekhez nem lehet hozzászokni, ennek következtében adrenalin az égben, így megnő a hibázás esélye.
Én is azt írtam, hogy hibázott a TEK-es harcos, de arra hívtam fel a figyelmet, hogy mindenki szokott hibázni! Az vesse rá az első követ, aki nem!
És végül: nem a TEK hibázott. Egy EMBER hibázott, aki nem tartotta be az előírt kitárazási protokollt. Nincs mit röhögni a TEK-en, inkább sajnálom a hibázó embert, és sajnálom a meglőtt kollégáját.
És ahogy nem kell mindenáron védeni a TEK-et, úgy nem kell mindenáron támadni sem!
Emberek vagyunk - vagy mi a fene?!

LustaDick 2013.12.03. 20:05:32

@Művész-Ember: Jelen akció "harcos" léptékkel mérve egyáltalán nem volt sem veszélyes, sem különleges. Mondhatni rutinhelyzet, ha valaki egy ilyen munkakörben dolgozik. Ezért tréningeznek rendszeresen, ezért kell(ene hogy legyen) megfelelő szűrés (mostanában azért elszaporodtak az állományon belül az akciófilmen nevelkedett "tökös gyerekek"). Abban igazad van, hogy minden egyes bevetés egyedi, azonban vannak közös vonások, protokollok, amelyek mégis rutinossá teszik a szakembert az adott helyzet kezelésében.
Nem tudom, te mennyit lőttél éles fegyverrel, én egy időben meglehetősen sokat. Igaz, szimulált helyzetekben, szigorúan sport céllal, de benne volt a feszültség. És pontosan tudom, hogy a fegyver mennyire nem játék. A biztonsági szabályok pedig ugyanúgy érvényesek "hobbiból" mint profiként.

Ami a váratlan helyzeteket és az adrenalint illeti, nos egy másik szakterületen ugyan, de van ilyenben némi gyakorlatom - igaz, szívből kívánom, hogy SOHA ne találkozzunk "akció" közben.

Adott szituációban valóban egy ember hibázott (DE: a TEK színeiben, ami csak annyiból fontos, hogy ha én követek el egyenruhában hibát, akkor is azt a szervezetet fogják elítélni, amelyiknek képviselője vagyok...), és ha figyelmesen elolvasod a hozzászólásom, akkor az utolsó pontot kivéve én sem a TEK-ről mint szervezetről beszéltem. A sorozatos hibák azonban már tekinthetők rendszer szintűnek.

Huba István Attila 2013.12.03. 21:29:53

Kedves LustaDick!
Írásod nem kedves, de elfogadom, mert ez egy vélemény.
Amit nem fogadok el, az a következő:
Egy zenész is ebben a mi társadalmunkban él, és attól még nem lesz senkinek gyereke, ha más területről is merészel írni. Szerintem jól teszi. Eleget kussoltunk - mondjuk nem ő - amikor még arcunk profilját sem volt szabad láttatni a figyelő sokaság miatt. Ha jól emléxem 800.000-ren voltak. (Előre! - rendületlenül) Azért mert Művész Ember szókimondó, sőt szóleíró, még nem kell a levegőt kapkodni, hátha mégis igaza van.
Én se vagyok sportlövész, se egyenruhás szakmám nincs, mégis elgondolkodom némely nem nyugdíjas szakterületet érintő dologban. (Ja, öregségis vagyok, nem korkedvezményes)
Egyébként, bocsáss meg, ha túl lőttem a célon - és mertem hibázni.
Békesség!

evonoir 2013.12.09. 13:06:53

Azért ha véletlenül egy kósza TEK-es golyó kivégzett volna egy járókelőt, akkor is így írnál? Ahol dolgoznak hullik a forgács is? Ha a pilóta ideges mert beteg a felesége, megbocsátható, ha földhöz csapja a gépet? Nálad hol van a határa a hibának? Azért ezek nem olyan hibák, mintha elnézel egy hangot a kottában. Ahol emberélet van a dologban, ott nem 100%-osnak kell lenni, hanem 110%-osnak. És ez nem egy kerületőr volt, hanem AZ elit alakulat. És aki egy ilyen amatőr hibát vét az ne legyen az elit alakulatban, mert még véletlenül lepuffantja a miniszterelnököt, miközben pont védenie kellene.

stimmel 2013.12.20. 10:50:35

Kedves Gyuri!

Ez az írásod tényleg távol áll más, kifejezetten hiánypótlóan normális bejegyzésedtől. Legalábbis így gondolom, s az előző hozzászólások szerint nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel.

Nagyjából igazad van abban, amit leírsz, csak hát arról nem szólsz, ami a figyelemre méltóan elsöprő TEK-kritikát kiváltotta, és nem egyedül ennél az esetnél. Hajdu "Mondjálkevesebbetabbanemtudnakbelekötni" úr nagyképű nyilatkozatai, az egész TEK nagyvonalú felpénzelése (merthogy a gazembereket csakis Q7-esekkel lehet ám eredményesen üldözni stb.), az új szervezet körüli egyéb zűrös ügyek igenis bicskanyitogatóak. Mondanám, hogy gyalázatosak, de abba könnyebb belekötni, szóval maradjunk a bicskánál.

Nyilván, ha TEK-es lennék, én is Magyarország egyik legforgalmasabb csomópontján rohannék le és püfölnék eszméletlenre egy fegyvertelen gyanúsítottat (merthogy ennyi a történet). A "vétlen lövés" (ó, micsoda frappáns szerecsenmosdató definíció!) már csak hab a tortán, ami megkoronázza a látványos impotenciát.

Szóval ha a TEK (vezetése) - stílusosan - rendre lábon lövi magát, nem tűnik ésszerűnek emiatt a közvéleményt számon kérni.

Azt feltételezem, senkinek nem kötelező ebben a tevékenysége alapján méltán "bohócpolisz"-nak becézett alakulatban szolgálnia. Aki mégis megteszi, fogadja el, hogy bármennyire becsületesen, tisztességesen, akár hősiesen teszi is a dolgát, azt fogják róla gondolni, amilyen képet az egész TEK mutat magáról.
süti beállítások módosítása